Kvinnodagen - internationella

Den är det i dag. Kvinnodagen. För mig är det den dagen då det är precis ett år sedan min mamma åkte till sjukhuset med en svår hjärtinfarkt.
Hon hade väntat hela natten, med svår andnöd, att ringa mig - det var ju mitt i natten och jag sov...
Det hade inte spelat någon roll för mig, men hon tyckte att jag skulle få sova... När klockan var 06.50 ringde hon till mig och sa att det var så tungt att andas. Jag larmade ambulans, och åkte till henne. Såg att hon var väldigt dålig. Ambulansen kom, och hon gick själv till båren. Sedan tog det fyra dagar, innan hon den 11 mars tog sitt sista andetag och gick över till en annan dimension.

Det är en tid för eftertanke för mig, en tid för sorg och återblick. Vi hade något - inte bara mor och barn-relation, utan också något utöver det. Vi kunde skratta "rått" och skämta en del - samtidigt som vi båda kände att det inte var illa ment! Vi kunde säga som vi tyckte, och förklara oss för varandra - ingenting förblev outtryckt. Det känns bra.
Nu några dagar av tankar och inlevelse, och sedan... Ja, vi skiljs, men ändå inte. Så är det ju bara!

image228

Kommentarer
Postat av: Lisbet

Nu är jag ute på bloggrunda igen. Passar på innan skidskyttet börjar igen. Känner att jag behöver inspiration så jag tittar in på din sida för att fylla på inför veckan.

Ser ljuvligt ut på bilden

Ha en skön vecka

Postat av: sussilull

usch...du har några tunga dagar framför dej nu hör jag..men efter regn... Kram Sussi

2008-03-09 @ 22:35:47
URL: http://www.sussilull.se
Postat av: Reneaida

Informative website! Thanks!

2008-11-25 @ 10:06:29
URL: http://melvintine.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback