Tvättmaskinen är död, länge leve tvättmaskinen!

Härligt, äntligen är jag av med den. Det gick inte lång tid förrän jag inte alls gillade den och det har inte ändrat sig genom åren... Det var än det ena, än det andra. Luckan gick inte igen utan milt våld. Man kunde inte bestämma själv över centrifugeringen, det skulle minsann gå per automatik och kännas av... Men fasen heller att den kände att tvätten var tung och dyngsur! Men man köper ju inte en ny förrän den gamla har slutat att funka. I dag! Idag, hakade den upp sig helt, stannade när det gällde centrifugeringen. Vi tog om det, tog om det, tog om det. Felsökte. Men inte. Ajö.

Iväg det bar för att titta vad som fanns på den enda butik som finns i den vägen på vår ort. Antecknade, åkte hem, ringde till en firma några mil härifrån som tidigare visat sig ha bra service och bra priser. Bingo! Här fick jag en maskin som t o m var billigare än på tretti.se! Och med en billig försäkring som gäller fem år... Och fri hemkörning, och fri begravning av den gamla maskinen.

I morgon ska jag tvätta.


Kommentarer
Postat av: netha

Efter lång bloggtorka så poppar jag in igen.

Grattis till den nya, härligt är det med nya saker som fungerar.

Ha det gott i sommaren.

Postat av: Louise (vbg)

Grattis :) Till den nya! Lycka till med tvättningen :) Ha en skön vecka. Kramiz

2008-07-22 @ 14:28:08
URL: http://louisevbg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback