Lunch

Jag är gräsänka nu några dar, och som jag brukar äter jag när magen säger till eller när jag undrar varför jag känner mig så vilsen och yr. Inte när någon mig närstående har tittat på klockan och befunnit den vara 17.05. Och när jag är ensam så är jag väldigt kreativ angående maten, när jag blir sugen tittar jag in i kylen och ser vad som finns. Och skapar mig nåt. Just i dag skapade jag mig en härlig macka!
Fanns i kylen: en liten bit getost
Fanns i frysen: två bitar rostbröd
Fanns rumstempererad: honung från Rälta
Getosten lades i drivor på den ena brödskivan, och honungen ringlades på, ca en tesked. Därefter lades den andra brödskivan över. Vänligt men bestämt klämdes allt ihop och lades i bordsgrillen som värmts upp medan jag skapade denna smörgås. Lite flädersaft och en nektarin fullbordade min lunch, som möjligtvis håller sig inom ramarna för en fullgod, näringsriktig sådan! Fast lite dass smakade faktiskt mackan. Nektarinen var perfekt.

Och varför skriver jag om lunch klockan 22.37 på kvällen? Jag har druckit mitt kvällste och känner mig mätt!

Kommentarer
Postat av: Christiankjersti

I really appreciate your website. An interesting website with an interesting design. A lot of interesting info. Thanks.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback