Kaka söker maka. Eller maka söker kaka?

För jag lyckades övertala min make att åka från Rödvikens camping i Nordmaling till Nyåker och köpa kakor och kubb! Nåja han var alls inte nödbedd. Make sökte kaka direkt, frågade efter smakprover! Och det fanns, i alla sorter. Han fastnade för vaniljdrömmar. Fantastiska mandelpepparkakor gjorda med essens för att även en allergiker ska kunna äta dem, slank också med hem. Och kubbar.
Tyvärr får man inte se tillverkningen, inte ens genom glasrutor. Hygienfrågan är en av anledningarna till att man ska flytta hela tillverkningen till byn intill, där det ska byggas nytt. För att inte vara alltför beroende av omsättningen till jul med pepparkakor har man etablerat sig utomlands också. Inte dåligt för ett företag mitt i skogen!

Kaffe och gott fikabröd blev det sen, när vi kom tillbaka "hem". 

   
Självklart är fabriken bra mycket större! Se vilken härlig skorsten, med dansande pepparkaksfigurer!

Kommentarer
Postat av: JOW

Hoppas ni köpte vaniljdrömmar, annars kommer jag inte hem till helgen! : )

2008-07-15 @ 17:33:09
Postat av: Agneta

Låter som ett livsfarligt ställe att besöka ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback