Märkligt, symboliskt...

Jag var i främmande land med vänner. Vi var i en storstad och framåt kvällningen var vi trötta av allt gående. Behövde gå på toa... Vi hittade en toa och turades om att gå in, sedan hittade vi alldeles bakom hörnet ett ställe att sätta oss för att fika. Jag hade väldigt mycket pengar i min plånbok, stora sedlar. Plånboken gick knappt att stänga igen... Där satt jag och räknade dem, och en ung kille gick förbi. Han stannade till och pratade med oss, tittade långt efter mina stora sedlar...

När de andra hade gått för att beställa kom den här killen tillbaka, nu med en gitarr över axeln. Han stannade och undrade om jag skulle komma med till en klubb längre bort på gatan, där det skulle bli gott om folk och trevlig stämning. Jag såg att hans blick inte lämnade min plånbok som jag nu hade stängd, men i handen. Förstod, att det var nog kanske den han ville åt, inte mitt sällskap. Han gick - men jag kände oro för pengarna, och undrade hur jag skulle göra. Tänkte att, jag får ta upp min handväska som jag lagt på marken bakom stolen och lägga plånboken i den, sedan hänga väskan över axlarna.

Men var fanns de andra? Nu var det länge sedan de gått för att beställa. Och var är alla andra människor? Ingen går förbi här! Jag är helt ensam. Tänker vidare, att nästa gång den här unge killen kommer förbi så har han nog kompisar med sig... Vill åt pengarna... Har kniv! Ingen idé att jag försöker gömma plånboken i väskan. Tanken gör mig rädd och orolig. Och...   ...så vaknar jag!   Symboliskt - ja säkert. Betydelse? Ja, vem vet! Man brukar glömma drömmar fort, men denna står klart och jag undrar så vad den står för!

Kommentarer
Postat av: Hoppetossa/Mariante

Faschinerad av dina bilder....WOW!

Postat av: Louise (vbg)

vilken dröm....undrar vad du har bearbetat i drömmen? För oftast så gör vi ju det...;)Ha en skön vecka kramiz

2008-02-24 @ 13:28:16
URL: http://louisevbg.blogg.se
Postat av: Lisbet

Hej!

Om du har varit in på min sida så kanske du har sett att du försvunnit ur mitt länkarkiv. Jag har rensat ur och skapat en ren länksida för papper- och kortmakare så att jag hittar alla de bloggar jag vill besöka.
Nu ligger din länk på en särskild ?min bloggrunda sida? vilket du ser om du tittar in hos mig.
Jag tar mig en stund att surfa runt och samla lite inspiration samtidigt som jag säger detta. Vill inte att du ska tro att jag tagit bort din länk.

Ha en skön måndag.

2008-02-25 @ 13:59:11
URL: http://digiscrapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback