Taggad

Av Karin...  Min uppgift är att berätta sju hemligheter, ovanliga eller oväntade egenskaper eller annat jag vill dela med mig av och sedan skicka vidare stafettpinnen till ytterligare sju personer. Så många tror jag dessvärre inte det blir jag skickar vidare till...

Nu ska vi se - jag undrar om jag har några hemligheter? I så fall får de förbli hemligheter, för sen har jag ju inga? Och detta med egenskaperna borde väl någon annan som känner mig hellre få uttala sig om. Men jag ska se vad jag kan skrapa ihop:

1. Jag går tillbaka många år i tiden: I gymnasiet gick jag språklig gren, och matte var ämnet jag var sämst i. Fick BC i slutbetyg - alltså inte godkänt. När jag fortsatte några år senare och gick i Handelsskolan var bokföring och handelsräkning några av mina starkaste ämnen och jag gick ut med otroligt bra betyg! Hur kan det komma sig har jag funderat på - kan det ha varit jag som behövde utveckla vissa vrår i min hjärna, eller kan det möjligtvis ha varit så att jag hade mycket usla lärare under min tidigare skoltid???

2. I och med ovanstående har jag nu avslöjat en dams hemlighet - åldern. Jag har många år på nacken, ser man ju tydligt när man läser om det betygssystem som rådde när jag gick i skolan!

3. En färdighet som inte verkar vara så vanlig är att jag kan använda både vänster och höger hand till väldigt mycket! Jag skriver med höger, men i övrigt är jag inte utpräglat högerhänt.

4. Jag vill ogärna simma på djupt vatten, och dyker definitivt inte! Men - vi har haft segelbåt i många år, och då har jag inte ägnat en tanke på min ovilja mot djupdykningar!

5.Jag är så höjdrädd att jag inte kan gå upp på vårt vindsutrymme, som man bara når med en hög stege från utsidan av huset. Ja, upp kommer jag nog, men ner... nä. Däremot har jag varit uppe i Empire State Building utan problem, och jag har flugit med helikopter över översvämmade områden efter flodvågskatastrofen - utan dörr att stänga om mig! Inga problem, inte ens när helikoptern lutade vid svängning.

6.Jag blir panikslagen om du lägger en mask i min hand. Men jag har inget emot att klappa en orm eller att hålla i den!

7. Upplevelser utöver det som räknas som "normalt" är inget ovanligt för mig, "varsel", drömmar och starka känslor om vad som ska hända etc. Jag har respekt för detta...

Då skickar jag stafettpinnen vidare till:
Sussilull, Louise, Agneta, Chruss, Gunvor, Eva.
Den av er som inte alls vill snappa åt sig pinnen och avstår tycker jag lika bra om i fortsättningen ändå! Den som vill ta pinnen ser jag fram emot att få veta mer om!

Kommentarer
Postat av: sussilull

Oj oj oj elisa...nu satte du mej på pottan...har jag hemlisar??? Jag måste få fundera men jag lovar att jag svarar...snart!

Postat av: Lisbet

Torsdag är STÄDDAG ? urtrist men det går fort bara man tar sig i kragen och börjar. Nu har jag tittat på dina alster så jag ska fundera ut vad jag ska scrappa om nästa gång.

Ta vara på dig

2007-10-11 @ 16:08:30
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Timtirill

Beautiful site!

2009-08-05 @ 09:38:22
URL: http://timtirill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback