Sysslor

Man kan hinna med mycket under lediga dagar... Inte bara skapande, utan också annat nyttigt som att gå igenom lådor som legat på vinden i många år. Vilka flashbacks man får! I går fann jag några saknade prylar som äldste sonen har efterlyst, och så mina gamla uppsatsböcker. Vilken läsupplevelse det blev! Vad säger ni om dessa exempel:

Min gris
Min gris är snäll. Jag ger honom mat.En gång fick han ungar. De hade inte knorr på svansen som sin mamma.

Påsk
Påsk är det roligaste jag vet. För då får jag äta ägg. Äggen målar jag sen. Min påskkärring är fin.

Jag gick i första klass när jag skrev detta, kunde läsa och skriva tidigt. Till och med skrivstil... Men hur tänkte jag egentligen? Eller klarade jag av att äta ägg och måla dem sedan? Och det där med blommor och bin, det ska vi bara inte tala om... Inte var jag särskilt upplyst inte!

Kommentarer
Postat av: Chruss

Fniss...Elisa, vad du hittar!!!

Postat av: Danialrebecka

Great site and interesting informations. THX!

2009-08-05 @ 10:50:11
URL: http://danialrebecka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback