Kortare dagar?

Så konstigt det är - ju äldre man blir desto kortare blir dagarna. Jag tycker att jag gnetar på så gott jag kan och i hyfsad takt, men ändå når jag inte ända fram! I slutet av dagen är det ändå så mycket jag inte har hunnit med. Underligt, när vi bara är två vuxna i hushållet. När barnen var små hann jag ju så mycket mer! Dessutom sydde jag, handarbetade, bakade, syltade och saftade, gjorde långkok, umgicks med vänner, motionerade. Nu gör jag ju inte bråkdelen av detta...
Har en fundering - blev dagarna kortare när internet flyttade in hos oss? Inte för att jag sitter och surfar mycket, jag arbetar hemifrån vid datorn och jag söker information och besöker
Stämpelsnack - det är det. Eller blev dagarna kortare för att jag inte har fattat att jag blivit lite äldre och är segare - allt tar längre tid?
Tittar ner och begrundar...
73758-2
Dekormålning i ett tak utanför restaurangen på Hallstaberget!

Kommentarer
Postat av: Louise

Inte är du gammal ;-) Det är dagarna som har blivit kortare!

2006-09-12 @ 17:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback