Toa på sjön

Första året med segelbåt, en liten Viggen, var det en dålig sommar. Det regnade i stort sett hela sommaren. Men vi ville ju använda båten och jag behövde vänja mig vid båtlivet, jag som alltid varit landkrabba. Det var en härdande sommar, med gung i huvudet efter långa lutande seglatser i hård vind och regn. Vi hade en Porta-potti som fungerade bra, men som var besvärlig att använda under segling, när båten lutade. Och inte klarar jag mig i 5-6 timmar – självklart behövde jag kissa nånstans där i mitten… Jag förstod att starta proceduren i god tid, vilket var mycket förståndigt eftersom det var lager på lager med kläder som skulle skalas av. Ett segt blött regnställ, vindbyxor, långkalsonger, trosor, och så – huka över en hink med en tamp i handtaget! Allt detta skedde förstås i sittbrunnen eftersom jag var så dyblöt. Som jag skyndade mig! Det regnade i ryggslutet och kylde bra! Sedan proceduren med att dra på allt igen, medan hinken hölls i schack av maken. Därpå tog jag rodret, och han tömde hinken och sköljde ur den… Teamwork.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback