Från koja till slott på nåt vis...

I mina tidiga tonår, köpte mina föräldrar ett torpställe på landet där de senare bosatte sig. Min far, var väldigt intresserad av att renovera och fixa, och han hade måna idéer och visioner. Han köpte in ett f.d. dass som var rivningshotat, inte långt från mina farföräldrars hus i Skellefteå. Detta dass forslades till torpstället och stagades upp. Allt eftersom renoverades det och blev förvandlat från ett fyrahålsdass från 1800-talet till ett lusthus på 1900-talet! Här fick vi många sköna stunder, vid den sprakande egenhändigt murade öppna spisen. Efter dopp i den egenhändigt grävda och plastade poolen… Varje vårvinter var detta en självklar plats dit solen nådde och man kunde uppleva fjällkänslan.

73758-20Före...

Och efter!

73758-21


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback