Pannacotta!

Å... så gott! Gjorde en pannacotta i går med kaffesmak. En av de bättre efterrätterna - man kan förbereda i god tid och man kan variera den i olika smaker. Eller kombinera olika smaker genom att göra en randig variant, man låter de olika lagren stelna innan nästa hälls på. Receptet? Visst! Så här gjorde jag:

Pannacotta (4-5 personer)

3 blad gelatin (eller pulver, motsvarande mängd)
3 dl vispgrädde
3 dl strösocker
1½ dl matyoghurt
4 msk vatten + 1 struken matsked pulverkaffe
(4 msk outspädd flädersaft är en annan höjdare...)

Smält gelatinet, eller låt pulvret svälla i vatten. Koka upp grädden. Rör ned gelatinet i grädden. Tillsätt sockret och matyoughurten, samt smaksättningen.
Häll upp blandningen i vattensköljda koppar. Jag brukar använda Ikeas ljuskoppar! Lätt sedan att hälla ut på en fin assiett. Den här gången valde jag att använda efterrättsskålar.
Hjärtat klippte jag ut ur ett papper och använde papperet som schablon, siktade kakao över det. En bit Noblesse blev pricken över i!

image218

Kommentarer
Postat av: netha

Mums, pannacotta är gott och denna låter inte dum alls, den skall provas.
Tack för receptet.
Kramis

Postat av: Marja

Mmm pannacotta är bara såå gott!

Jag brukar ha saffran i till jul. Ska testa ditt recept nästa gång

Kram Marja

2008-01-12 @ 09:47:04
URL: http://marjas.blogg.se/
Postat av: Mokojso

Really enjoy your website. Thank You.

2010-10-07 @ 10:53:34
URL: http://mokojso.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback