Blä!

Jag är ingen pedant, men jag är noga med bad/toa/kök. Dammråttorna kilar omkring ibland, det gör inte så mycket. Just i fästet mellan kran och tvättställ - har ni kikat där? Ingen supertrasa har rått på eländet, ingen badrumsspray med otroliga egenskaper har fått det att försvinna - det där bruna.
I dag köpte jag en liten ångtvätt, modell mindre. Provade på just såna ställen och ångrade att jag inte fotade före och efter i köket! På gästtoaletten däremot fotade jag, och skillnaden är stor. Jag är klart nöjd med resultatet och med apparaten. Titta på bilderna, och tänk då att jag inte varit noggrann heller utan ville bara snabbt prova!

image237            image240

FÖRE                                                          EFTER

Kommentarer
Postat av: Chruss

Ahhh, vad är det för liten ångtvätt???
Blir nyfiken på allt som kan underlätta vardagen och sådana där SKRYMSLEN!
kram

Postat av: Ingrid - Inola

Ja, runt kranen är det svårt att komma åt med trasa. Jag brukar använda en tandborste för rengöring (naturligtvis speciellt avsedd för det ändamålet, fniss). Det kan kanske vara ett enkelt tips om man inte satsar på ångtvätt. Har du förresten läst den goda Lottens inlägg om sunkiga toaletter på IKEA? Kolla annars här: http://www.lotten.se/2008/04/ikeabesk-with-twist.html

2008-04-10 @ 12:36:39
URL: http://inola.blogg.se
Postat av: Lisbet

Jag har opererat mig och har inte åstakommit så mycket på sistone. Men nu känner jag att jag behöver inspiration så jag kör en ordentlig blogrunda för att titta om du skapat något nytt eller hittat på något annat som ger mig inspirationen tillbaka.

Ha en underbar helg

2008-04-11 @ 09:05:26
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: AnnaJulie

Hej hej. Läste om din ångtvätt och måste bara berätta att jag också funnit min själsfrände i min mammas ångtvätt (som hon nog aldrig får tillbaka ;) ) Men tyvärr så finns det ju alltid mer smuts och nya ställen att städa... Men aldrig mer utan ångtvätt! Grattis till din nyfunna vän!
Anna

2008-04-11 @ 19:47:55
URL: http://annaskort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback