Liten stol

Den här lilla stolen tillverkade min morfar någon gång på 20-talet. Han gjorde två stycken, och ett litet bord, som laserades i brunt. Efter mycken användning så gick den ena stolen sönder och limmades, spacklades och målades gul. När det var? På 70-talet förstås! Ni som minns - gult, orange, grönt, brunt skulle det vara.
Nu har jag tvättat, spacklat, slipat och målat den lilla stolen vit, och stämplat på den! Det är ju så, att det som inte rör sig tillräckligt fort riskerar att bli stämplat på! Eftersom stolen en gång för länge sedan användes av systrarna Andersson, så passar det väl bra att de fick pryda ryggstödet!

image147

Kommentarer
Postat av: Lisa - InkyWings

JAAA!!! Men den här såg jag ju Elisa!!! ;-DDD
Den var totalt ur mitt minne när vi pratades vid. Den är superläcker!!!
Jösses vad kokko man är ibland.... nån som har ett par hjärnceller att sälja? ;-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback