Mer hybris...

Jag gläds och jag är tacksam över de nya stämpelmotiven av egen design som Lisa har producerat! Det är en så speciell känsla när man första gången monterar en stämpel och använder den - även om man känner motivet utan och innan! Det är lite högtidligt...

Tänkte berätta lite om de olika motiven. Jag börjar med Triss - barnatrion. Föreställer våra tre barnbarn, och är favoritmotivet! Amanda, Niclas och Filip är också nöjda över att ha blivit en stämpel! Eftersom de tre inte står tätt intill så kan man använda vart och ett barn till motiv om man vill.


Nästa motiv är från ett foto med min svärmor Majas släkt, det är hon som 4-åring som sitter i knät på sin pappa, postiljonen Frans Törnqvist. Maja fyller snart 90 år, vi har firat henne tidigare och hon blev glad över kortet med "släktstämpeln".


Postdamen är en okänd kvinna från ett gammalt ateljéfoto som min svärmor hade. Jag gjorde ett collage av henne, några blommor, lite text och ett frimärke.


Paret vid bilen är mina föräldrar när de var nyförlovade och ute på en bilresa. Jag vet inte var de befann sig när fotot togs. De är unga och lyckliga, och tyckte om att vara ute och åka och uppleva saker tillsammans.


Niclas är en glad kille, och det kändes helt rätt att skriva den texten till motivet...


Pianot är fotograferat hos vår granne och övriga collageelement är mina förutom handen, en fri bild.


Tapetrosorna, bakgrunden, kommer från en hälsingegård. En fantastiskt vacker originaltapet. Jag blev glad över att fotot lämpade sig till att bli en stämpel. Här kan du se både originalet och motivet!
    

Trumsetet rår grannens pojke, 11 år, om. Han är glad och stolt över att det har blivit ett stämpelmotiv! Han gillar att stämpla och skapa, så jag kan tänka mig att han vill ha den här stämpeln själv...


Klarinetten är makens - han spelade en hel del i ungdomens dar... Nu ligger den mest i sin låda, men fick komma fram och fotograferas! Och så här blev motivet...


Det här motivet passar både till kort och scrap, det finns i två storlekar. Jag har redan använt det en hel del och tyckt att det är användbart.


Lisa skickade fotona till mig och jag omsatte det till en stämpel. Så helt eget motiv är det inte, men "iordningställda" av mig.
    

Jag hoppas det är många som kommer att vilja ha flera av motiven i sin samling!
Du hittar dem hos Inkywings motivstämplar!

Kommentarer
Postat av: LinnéaK

Hej :)
Om du har tid och lust får du gärna lyssna på mig, sjunger & spelar, i min blogg.
Ha en bra fredag!

Postat av: Louise(vbg)

Va' kul att få lite historia bakom motiven. Härliga stämplar! Kramiz

2008-04-11 @ 20:43:46
URL: http://louisevbg.blogg.se
Postat av: Agneta

Det var intressant läsning! Du har gjort jättefina stämplar. Mina favoriter är paret vid bilen och rosbakgrunden. Ser fram emot fler ;)

2008-04-11 @ 21:42:45
URL: http://agge.blogg.se
Postat av: Ingrid - Inola

Jag fick ju veta lite mer om motiven redan i söndags när vi chattade och tycker det är fantastiskt roligt att ha historiken bakom. Att jag sedan känner dig gör att det känns ännu roligare och personligare att använda de fina stämplarna. Du får gärna skriva ett par rader om de motiv som du gjort till InkyWings tidigare också. Kram!

2008-04-11 @ 22:18:19
URL: http://inola.blogg.se
Postat av: Eva F

Vilka fina stämplar Elisa.
Kul att få läsa historierna bakom dem.
Kram Eva

2008-04-12 @ 08:04:59
URL: http://evafre.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Så fina stämplar! Gillar sopeciellt Niclas- lev livet leende, den hamnar nog i mina händer så småningom...;O)
Tack för titten!
Lillemor

2008-04-13 @ 06:36:50
URL: http://www.lillemore.blogg.se
Postat av: netha

Härliga stämplar, jag gillar dina motiv och få läsa lite om bakgrunden gör det ju roligare att använda dem.
Ha en bra vårdag.
kramis

2008-04-13 @ 08:33:10
URL: http://nethas.blogspot.com/
Postat av: Eva

Åh, nu har jag hittat din blogg, så mycket fint!

Stämplarna är jättefina!

2008-05-25 @ 08:38:17
URL: http://hobbyochhantverk.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback