Listor...

Jag läste i ICA-kuriren om att planera sin tid. Anvisningar om hur man bäst använder sin agenda, och får tiden att räcka till? Lite överkurs för mig, men bredvid anvisningarna fanns en kolumn med ett avslappnande kåseri om hur författaren gjorde för att komma ihåg vad hon ska göra. Här kände jag igen mig!
Listor. Svaret är listor. Sjukt eller tryggt, spelar ingen roll! Det funkar för mig! Varje söndag gör jag en lista på veckans dagar, och skriver upp i punkter vad jag ska hinna med. Ingen stress om jag inte får måndagens punkter avklarade. Man bara skriver in det på tisdag! För varje kväll stämmer jag ju av, och det jag inte gjort i dag gör jag i morgon - eller i övermorgon!Men visst är det ett stöd för minnet, och nog är det för underbart att få stryka punkt för punkt. En tillfredsställande känsla!


 

Och vad man ska äta i veckan? Jättebra att lista! På det viset gör man mer effektiva inköp = spar pengar. Och matlagningen går snabbare. Sen kan man ju fundera över om detta är brist på trygghet, eller brist på nåt annat, detta att man myser över sina listor? Strunt samma, jag trivs med dom och det funkar bra! Sen att jag glömmer en del ändå, det beror nog på annat!

Kommentarer
Postat av: Chruss

Jajemen! Matlistan ligger alltid kvar på köksbordet...fniss...

Postat av: Louise (vbg)

vad skulle man göra utan listor?? Och lappar överallt? ;) jag skulle inte klara mig.

2007-03-04 @ 22:16:08
URL: http://louisevbg.blogg.se
Postat av: Gunvor

DATTEN! Du är tagen! Läs mer i min blogg!!!

Kram, Gunvor

2007-03-05 @ 20:22:57
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: Lukasvilma

Congratulations on a job well done. Thanks

2010-04-09 @ 12:11:16
URL: http://lukasvilma.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback