Tagen!

Ja, helt tagen blev jag av att bli tagen av Gunvor...  Så här är det:

REGLER:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Tillslut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Mina konstigheter:

1. Första och största egendomligheten med mig, är att jag inte tycker jag har några underligheter! Men vid närmare eftertanke som kommer där en sak, och en sak till - och sen blir det svårt att sluta komma på dom!

2. Mycket underligt är, att jag inte någon gång (med få undantag) kan låta bli att vara med i en utmaning... Jag får inspiration tvärt, eller så känner jag att jag går igång och vill prestera efter de givna "reglerna" för utmaningen.

3. Jag har en otrolig förmåga att förlägga saker. Och städar, får fint, men sen hittar jag inte allt jag har städat undan... Jag letar och letar, och rätt snart kommer så anklagelserna mot maken att det nog är han som stuvat undan det som jag inte hittar! Förr eller senare brukar sakerna komma tillrätta, men jag har sällan något minne av att jag lagt det just där jag hittar det...

4. När jag simmar på det djupa i en bassäng, så läser jag ett sockerkaksrecept tyst för mig själv. Räknar upp ingredienser och vispar ihop kakan, sätter den i ugnen. Men för varje gång jag är där jag bottnar, så gör jag ett uppehåll för att ha kvar till nästa vända på det djupa... Helknäppt!

5. Jag äter inte kött i bit, filé, karré etc. Men jag äter köttfärs och korv! Annat kött äcklar mig numera. Och jag vet inte varför...

6. När maken och jag är och shoppar går jag gärna med honom till Biltema och Clas Ohlsson, Siba och Elgiganten. Det är sällan jag går i klädaffärer. Mycket konstigt tycker de flesta av mina väninnor, och jag tycker också det när det går upp för mig hur lite jag har att välja på i garderoben... Alltså varje gång jag måste klä mig lite "bättre".

Listan på utmanade bloggare kommer här:

Netha, Lenalandis, Karink Agneta - och länkarna får jag inte till just nu!

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Kul att läsa om dina underligheter Elisa!

Kram, Gunvor

Postat av: netha

Fniss, den sista underligheten är såå lik mig, jag föredar mer att gå i dessa ovanligt okvinnliga affärerna. :-) Fast jag gillar med att gå i mataffärer och kolla på olika varor. .-)
När man börjar att tänka efter kommer man på rätt många lite udda grejor. :-) Fast egentligen är det ju det som gör en personlighet.

2007-03-07 @ 16:04:51
URL: http://nethas.blogspot.com/
Postat av: Angela

Utmaning är antagen! (till slut!:) ) Kul att läsa om dig, det där med sockerkaksreceptet var extra kul... :)

2007-03-09 @ 22:19:46
URL: http://anjelalalala.blogg.se/
Postat av: Agneta

Jag har redan blivit tagen och mina svar finns att läsa i min blogg :) Kul att läsa om folks egenheter :)

2007-03-12 @ 18:43:12
URL: http://agge.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej hej!

Hittade hit via en annans blogg, som jag
fann via "EFIT:s" hemsida. Bor själv i
skellefteå.

Ha en bra vecka!

/mvh. Anna

2007-03-19 @ 18:30:29
Postat av: Anna

Eposten och dylikt kom inte med
i förra inlägget.

/Mvh. Anna

2007-03-19 @ 18:31:12
URL: http://www.annalundberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback