Uzbekiska erfarenheter -resan dit

Framöver i livet hade jag förmånen att besöka Uzbekistan. Här fanns inte den toalettkultur som vi har i västerland. Jag förstod på ett tidigt stadium att jag borde ha en rulle papper med mig när jag besökte toaletter, samt också med fördel en flaska desinfektionsmedel. 

73758-25

Resan dit företogs i en Hercules, vi satt som fåglar på en pinne längs långsidorna och strax framför knäna hade vi vår utrustning samt bilarna. Längst fram fanns en liten liten ho, med avloppsrör – en kissplats för män! Vi två kvinnor som var med var hänvisade till en lindrigt ren portapotti med förhängen av tunn, frasande presenning – inget frasande siden, alltså… Men har man inget annat att välja på, så… Man är bara glad att det är nummer ett man har behov av att göra, inte nummer två!
73758-24


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback